Kto składa deklaracje?
Właściciele nieruchomości, tj.: osoby fizyczne, osoby prawne, jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej. a także współwłaściciel, użytkownik wieczysty, dzierżawca, najemca i zarządca nieruchomości w przypadku wspólnot mieszkaniowych.
Właściciel nieruchomości w deklaracji oświadcza o chęci prowadzenia segregacji odpadów i zgodnie z wybraną opcją, oblicza wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi mnożąc ilość osób zamieszkałych przez stawkę zatwierdzoną Uchwałą Rady Gminy Świdnica
Na druku deklaracji każdy właściciel nieruchomości samodzielnie będzie wyliczał wysokość opłaty.
We wspólnotach i spółdzielniach mieszkaniowych obowiązek złożenia deklaracji i wnoszenia opłaty spoczywa na wybranym zarządcy. To zarządca zbiera deklaracje od poszczególnych właścicieli mieszkań oraz przekazuje je do Urzędu. Właściciele nieruchomości wnoszą na konto zarządu opłatę zgodną z wysokością określoną w deklaracji, a zarząd przekazuje ją na konto Urzędu Gminy.
Termin składania deklaracji
WAŻNE!!!
Jeżeli deklaracja nie zostanie złożona w terminie, wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami, określi w drodze decyzji Wójt Gminy, jak za odpady niesegregowane.
UWAGA!!!
W przypadku zmiany liczby mieszkańców nieruchomości lub miesięcznych stawek opłat, właściciel nieruchomości składa kolejną deklarację, w ciągu 14 dni od daty wystąpienia zmiany.
Formy i miejsce składania deklaracji:
- pocztą na adres: Urząd Gminy Świdnica, ul. B. Głowackiego 4, 58-100 Świdnica,
- do biura podawczego Urzędu,
- za pośrednictwem sołtysów.
Druki deklaracji będą rozdawane na zebraniach wiejskich w okresie luty-marzec 2013 r. W przypadku nie otrzymania druku deklaracji jest ona dostępna u sołtysów, w siedzibie Urzędu Gminy Świdnica, oraz na stronie internetowej Urzędu: www.gmina.swidnica.pl.
Pliki do pobrania:
Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu |